Centrum pomocy – urządzenia fiskalne

Najczęściej zadawane pytania

Zbiór zagadnień, instrukcji i często zadawaych pytań związanych z naszą działalnością.

Na czym polega pomoc zdalna?

Czy połączenie przez program TeamViewer jest bezpieczne? Połączenie zdalne z Państwa komputerem jest inicjowane wyłącznie wtedy gdy Państwo dadzą taką możliwość naszemu technikowi. Połączenie jest szyfrowane, dane są bezpieczne. OLIMP priorytetowo traktuje prywatność klientów. Nie ma możliwości podglądania, kopiowania i w jakikolwiek inny sposób zakłócania pracy bądź prywatności klientów. Nasi technicy mogą połączyć się z Państwa komputerami wyłącznie wtedy gdy zostanie uruchomiony program na komputerze (końcówce). Po zamknięciu programu, połączenie jest zrywane i nie ma możliwości jego przywrócenia

Co jeśli po interwencji serwisanta problem powrócił?

Bardzo rzadko ale jednak się zdarza, więc wypada o tym wspomnieć, że usterka nie zostanie usunięta do końca. Wynika to z tego że problem był na pewno bardzo złożony i serwisant coś przeoczył. Cóż, jesteśmy tylko ludźmi, ale wystarczy telefon i informacja o zaistniałej sytuacji. Wrócimy i usuniemy usterkę. Wszystko oczywiście nieodpłatnie, w ramach gwarancji wcześniej wykonanej usługi.

Czy serwisant jest przygotowany na każdą ewentualną usterkę?

Dokładamy wszelkich starań aby tak było, jednak życie jest nieprzewidywalne, a komputery to doskonale ilustrują. Nigdy nie możemy być pewni co nas spotka na miejscu awarii. Możemy zagwarantować jednak, że nasi serwisanci są dokładnie przeszkoleni a co ważniejsze posiadają niezbędne doświadczenie.

Czy zawsze udaje wam się naprawić sprzęt na miejscu?

Staramy się zawsze naprawiać sprzęt na miejscu, czasami jednak nie jest to możliwe. Sprzęt który wymaga gruntownych testów zostaje zabrany do naszego serwisu. Tam dokładnie analizujemy usterkę. Jeśli jesteśmy zmuszeni dokonać wymiany jakiegoś podzespołu, konsultujemy ten fakt z klientem. W ten sposób unikamy nieporozumień a klient nie jest zaskoczony z powodu dodatkowego wydatku.

Co się dzieje jeżeli części zamienne są niedostępne?

W bardzo rzadkich przypadkach jeżeli części zamienne są niedostępne i uniemożliwia to wykonanie naprawy informujemy o tym klienta.

Co zrobić z zalanym laptopem?

W przypadku zalania laptopa należy natychmiast odłączyć zasilacz i wyjąć baterię oraz jak najszybciej dostarczyć laptopa do serwisu. Im wcześniej dostaniemy laptopa tym większe prawdopodobieństwo jego naprawy

Czy w przypadku naprawy komputera utracę swoje dane?

W 90% przypadków NIE. Zazwyczaj nie ingerujemy w zawartość dysku twardego, jeśli zachodzi potrzeba reinstalacji systemu operacyjnego lub formatowania dysku twardego zawsze informujemy o tym klienta i pytamy czy mamy zgrać jego dane. Wyjątkiem są fizyczne i logiczne uszkodzenia dysku twardego. Jeżeli dysk twardy uległ uszkodzeniu zawsze informujemy o tym klienta i przedstawiamy mu istniejące możliwości odzysku danych. Zawsze zalecamy wykonanie backup ważnych danych zanim dostarczą Państwo komputer do serwisu

Jak długo może trwać naprawa mojego komputera?

Jeżeli jest to naprawa gwarancyjna – warunki gwarancji określają czas naprawy – 14 dni. W przypadku gdy jest to sprzęt po gwarancji lub jest to sprzęt nietypowy czas naprawy może się nieznacznie wydłużyć. Nasza firma oferuje sprzęt zastępczy wydawany na czas naprawy tak aby usterka nie zakłócała w żaden sposób pracy naszych klientów.

Jaki jest koszt naprawy i co zostało uszkodzone w moim sprzęcie?

Aby szczegółowo i wiarygodnie odpowiedzieć na postawione wyżej pytania, bezwzględnie należy wykonać diagnozę oraz wycenę naprawy. Wymaga to czynności serwisowych i może być przeprowadzone w warunkach warsztatowych, bądź po uzgodnieniu z Serwisem, także w siedzibie klienta. Koszt każdej naprawy serwisowej zależy od wielu czynników, do najważniejszych z nich należą: rodzaj i rozległość powstałego uszkodzenia, jego przyczyna oraz przyjęta technologia naprawy, a także koszt elementów elektronicznych i podzespołów wymienionych w toku naprawy.

Zamykam działalność gospodarczą, co zrobić z kasą fiskalną?

W przypadku likwidacji działalności gospodarczej należy w ciągu 7 dni od dnia zaprzestania wykonywania działalności, zgłosić się do właściwego Urzędu Skarbowego w celu ustalenia terminu odczytu kasy fiskalnej. Po ustaleniu terminu odczytu zapraszamy z urządzeniem i książką serwisową do naszej firmy.

Zapomniałem wykonać raport dobowy poprzedniego dnia.

Raport należy wykonać przed rozpoczęciem sprzedaży w kolejnym dniu.

Czy można wykonywać dwa raporty dobowe fiskalne jednego dnia?

Tak, nie ma ograniczeń co do ilości drukowanych raportów dobowych, należy jednak pamiętać o tym, że kasa może zapisać w pamięci fiskalnej 1830 raportów dobowych.

Czym jest kasa fiskalna?

Kasa fiskalna to urządzenie rejestrujące, posiadające homologację Ministerstwa Finansów lub Prezesa Głównego Urzędu Miar, służące do rejestracji obrotu oraz kwot podatku należnego przy sprzedaży towarów i usług. Kasa jest jednym z typów urządzeń rejestrujących. Innym urządzeniem jest drukarka fiskalna.

Czym się różni kasa fiskalna od drukarki fiskalnej?

Kasa fiskalna to urządzenie, które może działać samodzielnie, rejestrację sprzedaży na kasie realizuje się poprzez wprowadzanie kodów sprzedawanych towarów (lub usług) bezpośrednio z klawiatury lub za pomocą skanera. Nazwy sprzedawanych towarów/usług należy wcześniej zaprogramować w pamięci kasy. Drukarka rejestrująca to fiskalne uzupełnienie stanowiska sprzedaży opartego na komputerze i oprogramowaniu realizującym sprzedaż. Paragon wystawiany jest w programie komputerowym, natomiast drukarka drukuje gotowy paragon, rejestrując sprzedaż w swojej pamięci

Co to jest fiskalizacja?

Fiskalizacja to jednokrotna operacja wykonywana przez serwis na urządzeniu fiskalnym, której efektem jest uruchomienie rejestracji i zapisów do pamięci fiskalnej. Od zakupu do momentu fiskalizacji operacje wykonywane na kasie traktowane są jako szkoleniowe, w momencie fiskalizacji dane te są kasowane (nie mają wpływu na naliczone obroty i ewentualne podatki).

Na czym polega proces zgłoszenia i rejestracji kasy w US? Ile mam na to czasu? Czy pomoże mi w tym pracownik serwisu?

Zgłaszanie kasy do US odbywa się dwuetapowo. Pierwsze, to przed fiskalizacją kasy należy (z wyprzedzeniem 1 dnia) wysłać pismo do właściwego US z informacją, jaka ilość kas będzie u danego podatnika zamontowana oraz kiedy (pierwsza z nich) rozpocznie pracę w trybie fiskalnym (rozpocznie fiskalną rejestrację obrotu). W ilości kas należy uwzględnić ewentualną kasę rezerwową. Drugi etap, to po ufiskalnieniu kasy należy w ciągu 7 dni przesłać do US specjalne Zawiadomienie Podatnika (dołączone do kasy, dostępne również u serwisantów), zawierające pełne dane podatnika, kasy (nazwę, numer unikatowy) itp. W obu zawiadomieniach pomoże serwisant montujący kasę.

Jak odliczyć kasę, nie będąc płatnikiem VAT-u?

Posiadacz kasy fiskalnej nie będący płatnikiem VAT zwrot za kasę fiskalną z US otrzymuje ?do ręki? lub na wskazany rachunek bankowy.

Co ile należy dokonywać przeglądu kasy lub drukarki fiskalnej?

Zgodnie z §33. Rozporządzeniem Ministra Finansów z 14 marca 2013 r., ustawowy przegląd urządzeń fiskalnych należy wykonać nie rzadziej niż co dwa lata (liczone od dnia fiskalizacji kasy).

Do kogo należy obowiązek pamiętania o przeglądach?

Pamiętanie o przeglądach należy do podstawowych obowiązków podatnika w zakresie użytkowania kasy.

Czy dostanę zwrot za kasę, jeżeli nie zdążę jej zgłosić lub zarejestrować w terminie?

Nie, brak zwrotu jest karą za niedopełnienie wszystkich obowiązków związanych z obowiązkiem wprowadzenia kasy fiskalnej.

Uwagi

W przypadku gdy nie znajdziecie Państwo informacji na interesujący temat, prosimy o kontakt telefoniczny bądź drogą mailową.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą

Dowiedz się więcej

Ceny produktów i programów zamieszczonych na stronie mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu przepisów prawa. Podane ceny nie zawierają podatku VAT.